Tartós bérlet

Autószerzési formák hosszú távon, tömören

Amennyiben vállalati szinten rövid távú autóbeszerzésről beszélünk, akkor nincs is más opció, mint az autóbérlés, azaz a kölcsönzés. Egy-egy vagy pár napra tökéletes megoldás, amennyiben az igény úgy hozza és a cégnek hirtelen autó(k)ra van szüksége.

Ha a vállalkozás számára hosszú távon szükségessé vált egy vagy több gépjármű beszerzése, az alábbi, három leggyakoribb lehetőség közül választhat:

  • operatív lízing / tartós bérlet
    A „tulajdonlás egyik alternatívája”, amikor az autó(k) tulajdonjoga a kölcsön fedezeteként a pénzügyi, valamint a gépkocsi üzemben tartásához szükséges mindennemű szolgáltatást nyújtó vállalkozásé. A tulajdonjog a megállapodás lejártával a bérlő cég kezébe kerülhet előre, szerződésben meghatározott maradványértéken. A tartós bérlet, mint szolgáltatás áfája levonható.
  • pénzügyi lízing
    Pénzügyi lízing esetén a lízingcég pénzügyi szolgáltatást biztosít, a gépjármű üzemben tartásában és egyéb adminisztrációs teendőkben nem vállal részt. A kölcsön fedezetét biztosító gépjármű az együttműködés során a lízingcég tulajdonában marad, szerződés lejártával a lízingszerződéstől függően (zárt vagy nyílt végű) a gépjármű tulajdonjoga a lízigbevevőé lesz vagy lehet. A lízing, mint szolgáltatás áfája levonható.
  • vásárlás / tulajdon
    Önerőből, akár pénzügyi szervezet bevonásával, azaz hitel segítségével gépjármű vásárlása. Ebben az esetben a tulajdonjog a vállalkozásé. A készpénzre vagy hitelre vásárolt cégautó áfája nem vonható le.

A tartós bérlet került a lista elejére, hiszen napjaink legkedveltebb és sok szempontból a legelőnyösebb gépjármű beszerzési formáról beszélünk.

Mutatjuk, MIÉRT.

Tanácsadás, cégre szabott, egyedi ajánlat szerződéskötés előtt

  • Cégünk az igények felmérését követően tapasztalataink és tudásunk alapján segít tisztán látni a szolgáltatást illetően, valamint kiválasztani (szükség és igény esetén) a megfelelő személy- vagy kisteherautót. Szempontként szóba kerül a bérbevevő cég elvárása, a gépjármű használatának tervezett futása, a gépjárművet használó(k) egyénisége, vezetési stílusa.
  • A Dionit-Autó márka-függetlenül, szakmai hozzáértéssel javasol Önnek és cégének megfelelő ár-érték arányú autót, mellyel csökkenthető a vásárlás során gyakori elég magas kockázat.
  • A Dionit-Autónál minden ajánlat kizárólag a tulajdonosok által egyeztetve kerülhet kiajánlásra.
  • Vállalkozásunk igény esetén tanácsadással segíti cégének pénzügyi munkatársait, hogy könnyebben eligazodjanak a lehetőség pénzügyi, számviteli, adóügyi oldalával.

Nulla vagy minimális beruházási költség

  • Akár kezdeti beruházás nélkül is lehetőséget biztosít a vállalkozás számára, hogy gépkocsi(k)hoz jusson, hiszen az operatív lízing esetén a személy- vagy kisteherautót a tartós bérletet biztosító cég vásárolja meg. A tulajdonjog is a bérletet nyújtó vállalkozásé. A kezdeti nulla forintos beruházási költséget azonban bizonyos esetekben felválthatja az első bérleti díj, azaz ilyen esetben számolni kell egy minimális, az autó értékétől függően 10-20%-os beruházási költséggel.

Előnyök pénzügyi, számviteli és adózási szempontból

  • Tekintettel a minimális induló díjra vagy a beruházási költség nélküli tartós bérlet szolgáltatásra a vállalkozás pénze nem kell, hogy tárgyi eszközben álljon így a cég pénzügyi mutatói kedvezően alakulnak. (hitelképesség vizsgálat esetén jól jöhet)
  • A szolgáltatás havi díja (és ha van első bérleti díj, akkor annak a díja is) költségként elszámolható, csökkenti a társasági adóalapot, valamint a havidíjak áfája visszaigényelhető. (Amennyiben igazolt, hogy a gépkocsi valóban céges ügyben került használatba, akár a 100%-a – útnyilvántartás vezetésével)

Tervezhető költségek – nulla kockázat

  • Az operatív lízing havidíja tartalmaz minden olyan költséget, ami a pénzügyi szolgáltatáson túl az autó üzembe helyezéséhez és üzemben tartásához egyaránt alapvető fontosságú, így az átlagosan 2-5 év között megállapodás során nem várt, extra kiadások nem keletkeznek.
  • A szerződésben előre rögzítésre kerül a gépjármű maradványértéke, melyet a szerződés lejártakor a bérlő az abban meghatározott összegen megvásárolhat.

A bérleti díj az alábbi költségeket tartalmazza / tartalmazhatja:

  • Ügyintézési díj
  • Biztosítás díja (kötelező, valamin casco)
  • Adók (cégautó adó, gépjárműadó)
  • Szervizdíj (gyártó által előírt kötelező szervizdíjak, az üzemben tartáshoz szükséges szervizdíjak)
  • Csereautó szolgáltatás
  • Autópálya matrica díja (igény esetén)
  • egyéb szolgáltatások egyedi igény alapján

Rugalmas ügyintézés, rugalmas együttműködés – Röviden: kényelem

A tartós bérletről szóló megállapodás egyik legfontosabb előnye sokak számára a kényelem, hiszen ebben az együttműködésben az autó beszerzésével, üzembe helyezésével, üzemben-, karbantartásával kapcsolatban minden tevékenységet a bérbeadó munkatársai intéznek, így a kockázat mellett jelentős idő spórolható meg.

Az ügyintézést illetően a bérbeadó cég munkatárai intézik az alábbi folyamatokat:

  • kötelező és casco biztosítás kötése - tevékenységi körünkből adódóan jellemzően kedvezőbben, mint egy különálló vállalkozás.
  • autószerviz – kötelező szerviz esetén kommunikáció a márkaszervizzel, időpont foglalás, egyéb szervizigény esetén családi vállalkozásunk, a Moór-Autó igénybevétele (téli- és nyári gumi csere, ablakmosó folyadék feltöltés…stb)
  • meghibásodás esetén történő ügyintézés, csereautó szolgáltatás
  • baleset esetén történő ügyintézés, csereautó szolgáltatás, kárügyintézés

A megállapodás rugalmassága abban is meghatározható, hogy a futamidő lejárata közben is lehetőséget biztosítunk a konstrukció módosítására, hiszen menet közben a vállalkozás életében is történhetnek változások.